Výchovný poradca
Konzultačné hodiny - Mgr. Adriana Pavlacová
Párny týždeň : pondelok, štvrtok od 13:15 do 14:15 hod.
Nepárny týždeň : utorok od 11:15 do 13:15, štvrtok od 10:30 do 12:05 hod.
Činnosť výchovného poradcu:
- poskytuje kompletný poradenský servis pre žiakov, rodičov, učiteľov a majstrov;
- sprostredkúva prepojenie školy s poradenskými zariadeniami a inými odbornými zariadeniami zaoberajúcimi sa starostlivosťou o deti a mládež;
- poskytuje metodickú pomoc pedagogickým zamestnancom a majstrom;
- poskytuje vedeniu školy návrhy a odporučenia, ktoré sa týkajú výchovy, vzdelávania, prevencie a nápravy problémov jednotlivých žiakov;
- realizuje dohovory so žiakmi, ich rodičmi, triednymi učiteľmi a majstrami odborného výcviku (záškoláctvo, fajčenie, ale i krádeže, šikanovanie, nevhodné správanie na vyučovaní a odbornom výcviku a iné porušenia školského a vyučovacieho poriadku);
- pomáha žiakom riešiť ich bežné problémy, prípadne ich nasmeruje na odbornú pomoc;
- organizuje odborné prednášky a besedy.
V oblasti výchovy sa výchovný poradca:
- sústreďuje pozornosť predovšetkým na žiakov s poruchami správania a so znakmi sociálneho neprispôsobovania, na žiakov trpiacich vnútornými konfliktami (úzkosťami, porušeným sebahodnotením), na žiakov v náročných životných situáciách a vývojových krízach (týranie, rozvod alebo úmrtie rodičov, problémy vo vzťahoch medzi rodinou a školou, so spolužiakmi apod.) v spolupráci so sociálnym pedagógom;
Popri aktivitách zameraných na všeobecnú (nešpecifickú) prevenciu, súčasťou práce výchovného poradcu sú aj aktivity špecificky zamerané na prevenciu kriminality a zneužívanie návykových látok v spolupráci s koordinátorom drogovej prevencie.
V oblasti vzdelávania sa výchovný poradca:
- zameriava na žiakov so vzdelávacími ťažkosťami či rizikami školskej neúspešnosti (pôsobenie smerujúce k prevencii školského zlyhania), na talentovaných žiakov, na zdravotne znevýhodnených žiakov, ktorí sú individuálne integrovaní. Spolupracuje s učiteľmi a rodičmi týchto žiakov, príp. s poradňou pri zisťovaní príčin vzdelávacích problémov a ich nápravy. V spolupráci s poradňou zaručuje rozsah a kvalitu starostlivosti individuálne integrovaným žiakom. Mimoriadne nadaným žiakom pomáha vytvárať podmienky na rozvoj ich talentu v škole.