Trenčiansky pivný someliér 2016
Odbor čašník
Súťaž 4. ročník Trenčiansky pivný someliér sa konala dňa 17.3.2016 v Trenčíne. Organizátorom súťaže bola SOŠOS Trenčín v spolupráci s Pivovarom Urpiner – Banská Bystrica. Súťaž bola pripravená v priestoroch školskej prevádzky Gastrocentrum v príjemnej atmosfére.
Našu školu reprezentovali žiaci III.B Lýdia Štefinová a I.B Matej Toman. Pripravovala ich MOV Bc. Anna Ciesarová. Súťaže sa zúčastnilo celkovo 14 súťažiacich zo 7 škôl. Súťaž je organizovaná pre študentov gastronomických odborov vo vedomostiach o pive a pivovarníctve s praktikou ukážkou prípravy miešaného nápoja, čapovania piva. Naši žiaci sa v tejto súťaži neumiestnili na prvých troch miesta. V písomnej časti pri vypracovaní testu stratili cenné body, ktoré sa im kvalitnou prípravou nápojov už nedali nahradiť. Ich nápoje sa vyznačovali kreativitou, nie len vzhľadovo a chuťovo, ale aj originálnou prípravou.
V tretej časti súťaže žiak I. B triedy Matej Toman bol jedným zo štyroch súťažiacich, ktorým sa podarilo rezanie piva. Žiaci k celkovej príprave a reprezentácii školy pristupovali veľmi zodpovedne a svedomito. Veríme, že v budúcom roku ak sa súťaž bude pripravovať, máme nádej na umiestnenie v oceňovaných miestach.
Odbor kuchár
Na súťaži 4. ročník Trenčiansky pivný someliér - v odbore kuchár našu školu reprezentoval žiak III. D Marek Mojto. Pripravovala ho majsterka OV PaedDr. Jana Mikulová. Súťaže sa zúčastnilo celkovo 11 súťažiacich zo 7 škôl. Súťaž je organizovaná pre študentov gastronomických odborov vo vedomostiach o pive a pivovarníctve. Súťaž bola rozdelená na dve časti. Prvá časť bol test o vedomostiach o pive. Druhá časť – praktická príprava pokrmu. Odbor kuchár pripravoval vlastnú kalkuláciu s použitím piva v jedle. Náš žiak pripravoval ,,Bažantie prsia marinované v tmavom pive s pikantným brusnicovo-pivovým chutney, pyré z koreňovej zeleniny a prílohu quinou.“ Jeho jedlo bolo kreatívne s použitím tmavého piva a netradičnej prílohy – quinoi. V písomnej časti pri vypracovaní testu stratil cenné body, ktoré sa mu v praktickej časti pri príprave jedla už nedali nahradiť. K príprave a reprezentácii školy žiak pristupoval zodpovedne a svedomito. Podľa jeho vyjadrenia na súťaži nazberal ďalšie nové vedomosti a skúsenosti k rozvoju svojej profesie.