Hodnotenie žiakov počas dištančného vzdelávania od 12.10. 2020

Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania:

  • počas dištančného vzdelávania sa vyučuje podľa platného rozvrhu hodín,
  • zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie,
  • sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
  • akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie,
  • v rámci priebežného hodnotenia je  možné využiť aj kombinované hodnotenie (klasifikáciu a slovné hodnotenie),
  • pri hodnotení sa odporúča zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka,
  • u žiaka so zdravotným znevýhodnením je potrebné zásadne  prihliadať na jeho znevýhodnenie a zaujať dôsledný individuálny prístup k práci so žiakom, komunikáciou a jeho hodnotením a klasifikáciou,
  • žiak s mentálnym postihnutím, žiak s autizmom alebo ďalšími pervazívnymi  vývinovými poruchami sa môže hodnotiť aj slovným komentárom o dosiahnutých vzdelávacích výsledkoch bez vyjadrenia stupňov,
  • v stredných školách, v ktorých sa mimoriadne prerušuje školské vyučovanie, sa umožňuje konanie komisionálnych  skúšok, rozdielových skúšok a skúšok odbornej spôsobilosti na výkon povolania,
  • v prípade praktického vyučovania, odborného výcviku či odbornej praxe u zamestnávateľa je možné naďalej pokračovať v jeho realizácií podľa pandemickej situácie u konkrétneho zamestnávateľa, ak jeho realizácia nevyžaduje ubytovanie žiaka v školskom internáte. V opačnom prípade sa praktické vyučovanie, odborný výcvik či odborná prax môžu realizovať len dištančnou formou.

Zásady hodnotenia

1. V čase mimoriadnej situácie nemôžu byť hodnotenie a klasifikácia znížené len na základe neplnenia požiadaviek na domácu prípravu a dištančného vzdelávania z objektívnych príčin.

2. Priebežné hodnotenie má mať charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakom počas učenia sa. Má mať motivačný charakter, pomenovať žiakom chyby, ktoré robia a navrhnúť postup pri ich odstraňovaní. Priebežné hodnotenie má mať značne individualizovaný charakter, zohľadňovať vekové a individuálne osobitosti žiaka a prihliadať na jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť.

3. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa prihliada predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách.

4. Kritéria hodnotenia jednotlivých predmetov počas dištančného vzdelávania prebieha v súlade so Školským vzdelávacím programov učebných a študijných odborov.

Získavanie podkladov na hodnotenie

  1. Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov počas prerušeného vyučovania v školách získava učiteľ najmä z portfólií žiackych prác, rozhovormi so žiakmi a online výučbou. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, tematické práce, samostatné praktické práce a plnenie dištančných úloh a zadaní, spracovaných žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.
  2. Vzhľadom na charakter praktickej prípravy žiakov SOŠ obchodu a služieb sa odporúča viesť žiakov k praktickej realizácii zručností, na ktoré je škola zameraná aj v domácom prostredí (príprava teplých a studených jedál, diétnych jedál, normovanie a kalkulácia. Príprava jednoduchých a zložitých  múčnikov, zákuskov,  krémov, miešaných nápojov, miešanie šalátov, prestieranie slávnostných tabúľ, zostavovanie jedálnych a nápojových lístkov, predvedenie základných druhov líčenia s korekciou tváre, úprava a ošetrovanie nechtov, ošetrovanie rúk, tváre, celého tela, tvorba jednoduchého a náročného pánskeho a dámskeho účesu, precvičovanie techník strihania vlasov, farbenia vlasov, ondulácia vlasov apod.) Technické možnosti žiakov vo väčšine prípadov umožňujú zasielanie fotodokumentácie  prípadne videí z domácej prípravy majstrovi odborného výcviku alebo učiteľovi odborného predmetu s následnou konzultáciou a odborným usmernením.
  3. Po obnovení vyučovania v školách sa písomné a ústne skúšanie nerealizuje najmenej dva týždne od nástupu žiakov do školy, v prípade žiakov posledných ročníkov štúdia najmenej jeden týždeň.
  4. Klasifikácia nie je ministerstvom regulovaná. Známkovanie je platné v plnom rozpätí známok 1-5.

Pedagogická rada

  1. ¼  ročná  klasifikačná porada sa v priebehu dištančného vzdelávania uskutoční 19.11.2020. 
  2. Rozdielové skúšky sa uskutočnia 16.- 18. 11.2020.
  3. Na základe priebežného hodnotenia žiakov pedagogickými zamestnancami, bude v čase mimoriadnej situácie,  škola písomne  informovať  zákonných zástupcov a plnoletých žiakov, ktorí sa nezapojili do dištančného vzdelávania. Triedni učitelia   podávajú informácie zákonným zástupcom telefonicky a elektronicky v rámci individuálnych konzultačných hodín v závislosti od aktuálnej situácie.

 V Púchove, dňa 26. október  2020         Spracovala: Mgr. Miriam Kremeňová                                       

 Mgr.  Iveta Mináriková

      riaditeľka školy

 

 


Kalendár podujatí

Predchádzajúci mesiac Apríl 2024 Nasledujúci mesiac
Po Ut St Št Pi So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30