Hodnotenie žiakov – adaptačné obdobie
Pri návrate na prezenčné vzdelávanie je našou snahou podporiť zodpovednosť žiakov za vlastné vzdelávanie. Pri hodnotení žiakov budeme vychádzať z metodického usmernenia k návratu do škôl, ktoré vydalo MŠVVaŠ SR (19.4.2021).
Školský rok je netradičný, a preto aj hodnotenie žiakov sa musí prispôsobiť tejto okolnosti.
Pedagogický zbor našej školy dôsledne zváži potrebu podkladov na hodnotenie, najmä počet známok, rozsah písomiek a testov, ako aj ich množstvo.
Záväzné pravidlá adaptačného obdobia: - prvý týždeň podporíme socializáciu a hodiny s triednym učiteľom, tento týždeň realizujeme bez skúšania, hodnotenie žiakov bude prebiehať len slovne,
- prvé dva týždne nebudú žiaci písať testy, písomky a pod. a podporíme tak postupný návrat do obvyklého režimu.
Učitelia sa predovšetkým zamerajú na identifikáciu toho, čo žiaci vedia a nadviažu na ich vedomosti.
Ústne budú oceňovať ich individuálne úspechy a pokroky, motivovať ich k ďalšej práci na sebe.
Tento školský rok sa bude viac ako inokedy využívať na sebahodnotenie žiakov.
Naša škola po návrate žiakov na prezenčnú formu bude využívať aj prácu sociálneho pedagóga, ktorého aktivity budú zamerané:
- na rozvoj komunikácie a riešenie konfliktov,
- aktivity zamerané na prevenciu problémového správania,
- aktivity zamerané na rozvoj pozitívnej klímy v triede,
- aktivity zamerané na rozvoj empatie a tolerancie,
- aktivity zamerané proti šikane.
V rámci adaptačného procesu sa jeho činnosť takisto zameria na možné varovné signály naznačujúce, že je potrebné venovať žiakovi zvýšenú pozornosť vtedy, keď:
- nezapája sa do činností v triede;
- je nepozorný, nesústredený;
- má špecifické prejavy v správaní: mĺkvosť, verbálna či fyzická agresivita, výbušnosť, vzdor, často prejavuje smútok, ľútosť, obavy, pôsobí uzatvorene, odmieta komunikovať;
- neadekvátne reaguje na bežné podnety (napr. plačom, výbuchmi zlosti);
- nemá záujem o sociálne interakcie so spolužiakmi ani s učiteľmi;
- má zvýšené fyzické ťažkosti (napr. bolesti brucha, hlavy, zvracania, nechutenstvo...).
Po skončení adaptačného obdobia sa vrátime k „normálnemu“ rozvrhu. Dáme žiakom priestor na postupný nábeh do klasického režimu, pričom budeme okrem iného využívať napr. skupinovú prácu, vzájomné učenie, ale aj vhodné učebné pomôcky.
Vedenie školy